Något för alla fantasy älskare..

En serie jag verkligen kan rekommendera på tre böcker! Än så länge är jag bara på första boken, Bläckhjärta men vet redan att jag med stor sannorlikhet kommer älska tvåan och trean lika mycket. Böckerna är skrivna av Cornelia Funke och fick nyligen reda på att det även gjorts en film av bläckhjärta.
Boken har den där känslan som gör att man ivrigt väntar på att få vända blad för att se vad som ska hända härnäst. Böckerna är ganska tjocka men det är ett hyfsat lättläst språk.
Det handlar om Meggie och hennes pappa Mo som hon har trott i hela sitt liv endast är en bokbindare, men det visar sig att han kan läsa ut karaktärer från böcker. En särskild bok, Bläckhjärta, läste han när Meggie var liten och ut kom flera karaktärer. Bland annat den fruktansvärda Capricorn.

Fast än man inte är extremt fan av fantasy tror jag att man kan finna tycke för den här boken ändå eftersom den är en typisk ungdomsbok. Den har med allting; spänning, humor, romantik och drama. Den växlar snyggt mellan spännande, intensiva actionkapitel till roligare, intetsägande kapitel.

Betygen den får är 8 av 10 trollstavar! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0